Kennismaken met Beekdal

Maak jij binnenkort de overstap naar de middelbare school? Dan zoek je natuurlijk een school die echt bij jou past. Het Beekdal Lyceum is er voor iedereen die méér wil bereiken. Naast alle reguliere vakken volg je op onze school extra lessen sport of extra kunst- en cultuurvakken. Of je je nu wilt ontwikkelen op het gebied van sport, zang, dans of kunst, bij ons krijgen jouw ambities alle ruimte!

Een uitdagend profiel in sport of cultuur

Bij Beekdal Lyceum kies je in het eerste leerjaar voor een uitdagend profiel in de richting van sport of in de richting van cultuur. Je krijgt extra lessen binnen het door jou gekozen profiel. Maar je leert ook hoe je kunt samenwerken en hoe je soms moet doorzetten. Je ervaart hoe je kunt omgaan met druk én hoe je leert van teleurstellingen. En dat helpt je weer om een prachtig havo- of vwo-diploma te halen.

Verlengde brugklas

De eerste 2 leerjaren zit je met alle leerlingen van de havo en het vwo samen in de brugklas. Dit noemen we de verlengde brugklas. Onze ervaring is dat leerlingen door deze verlengde brugperiode beter gaan presteren. En ben je bijvoorbeeld erg goed in wiskunde? Dan kun je in de brugperiode iets minder wiskunde volgen, om zo extra aandacht te besteden aan een vak dat je moeilijker vindt.

In de brugperiode hebben we veel aandacht voor jou. Twee uur per week overleg je samen met je mentor over wat voor jou de beste manier is om te leren en verder te komen.

Alles kan tijdens de Beekdagen

Het Beekdal Lyceum is niet alleen een school van weten, maar ook van kunnen. Van leren uit het boek én leren door te doen. Van leren in de klas én van leren buiten school. Drie keer per jaar werken we daarom niet met een rooster, maar werk je samen met jouw klas (of andere leerlingen van school) aan projecten. Dat kan een theatervoorstelling zijn of misschien organiseer je wel een sporttoernooi. Deze dagen noemen we: Beekdagen.

Haal het beste uit jezelf bij Beekdal

Ervaring met het begeleiden van talenten

Als Topsporttalentschool (TTS) biedt het Beekdal Lyceum speciale faciliteiten voor topsporters. Samen met Betaald Voetbal Organisatie (BVO) Vitesse vormt het Beekdal Lyceum de Vitesse Voetbal Academie. Maar het draait bij ons niet alleen om voetbal, ook volleyballers van Jong Oranje en talenten van de Handbal Academie zitten bij ons op school. Daarnaast verzorgen we in samenwerking met ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten de Vooropleiding Dans en Muziek. Kortom, we hebben veel ervaring met het begeleiden van bijzondere talenten. Deze ervaring zet de school in voor alle leerlingen, dus ook voor jou!

Kom je ook naar het Beekdal?

Wordt het Beekdal Lyceum jouw toekomstige middelbare school? Meld je dan hier aan.

Malaika Nyindo: Huiswerk en dans combineren is me heel erg meegevallen! Ik kom van een Montessori-basisschool. Naast het gewone lesrooster op het Beekdal, volg ik nu twee uur per dag dans omdat ik de vooropleiding van ArtEZ doe. Ik ben een zogenaamde "dans-leerling". Toch voel ik me een "normale leerling". Er zijn nog drie andere dansleerlingen in mijn klas, dat scheelt. We trekken met elkaar op als het om dans gaat maar ik ga ook om met alle anderen in mijn klas. Voordat het schooljaar begon, zag ik er best tegenop en dacht dat het heel zwaar zou zijn. Maar dat is me heel erg meegevallen. Dat komt ook omdat ik de meeste vakken op school leuk vind, vooral Engels. Tegen leerlingen die ook de vooropleiding bij ArtEZ zouden willen doen, maar twijfelen, zou ik willen zeggen: Doe het. Het is leuker dan je denkt en goed te combineren met huiswerk.