Toelating brugklas

Elke leerling met een havo- of vwo-advies is welkom op het Beekdal Lyceum. Kies jij bewust voor het Beekdal Lyceum, meld je dan aan!

Een havo- of vwo-advies en een zorgbehoefte?

Als je ook een zorgbehoefte hebt, dan bekijkt de toelatingscommissie of wij jou die zorg kunnen bieden. Hebben jou ouders hierover vragen? Dan kunnen ze contact opnemen met onze ondersteuningscoördinator.

De aanmelding

Jouw ouders kunnen jou aanmelden voor onze school. Zodra jouw ouders het formulier insturen, ontvang je binnen enkele minuten een bevestiging met een kopie van je aanmelding. Het Beekdal Lyceum neemt zelf contact op met jouw basisschool om de benodigde informatie op te halen.

Na ontvangst van je aanmelding en het adviesformulier van de basisschool beoordelen wij of je bij ons op school kunt starten.

Let op! Aanmelden kan alleen in de aanmeldweek. Als je je op tijd inschrijft en jij voldoet aan de voorwaarden, dan ontvang je bericht over jouw definitieve toelating bij ons op school.

Malaika Nyindo: Huiswerk en dans combineren is me heel erg meegevallen! Ik kom van een Montessori-basisschool. Naast het gewone lesrooster op het Beekdal, volg ik nu twee uur per dag dans omdat ik de vooropleiding van ArtEZ doe. Ik ben een zogenaamde "dans-leerling". Toch voel ik me een "normale leerling". Er zijn nog drie andere dansleerlingen in mijn klas, dat scheelt. We trekken met elkaar op als het om dans gaat maar ik ga ook om met alle anderen in mijn klas. Voordat het schooljaar begon, zag ik er best tegenop en dacht dat het heel zwaar zou zijn. Maar dat is me heel erg meegevallen. Dat komt ook omdat ik de meeste vakken op school leuk vind, vooral Engels. Tegen leerlingen die ook de vooropleiding bij ArtEZ zouden willen doen, maar twijfelen, zou ik willen zeggen: Doe het. Het is leuker dan je denkt en goed te combineren met huiswerk.