Vooropleidingen

Het Beekdal Lyceum werkt nauw samen met ArtEZ hogeschool voor de kunsten, Rozet en Toneelgroep Oostpool. Daardoor ben jij als jonge danser, musicus of acteur in staat je havo- of vwo-opleiding te combineren met je ambities in de kunsten.

Vooropleiding Dans en Vooropleiding Muziek

Ben jij een goede musicus of danser die valt onder de Dans-Muziek-regeling (DAMU)? Dan kun jij op het Beekdal Lyceum gebruikmaken van verschillende faciliteiten en ontheffingen. Je volgt bij ons reguliere lessen én danslessen. De danslessen krijg je van docenten van ArtEZ. Wij doen ons best om de lesroosters en dansroosters zo goed mogelijk voor je op elkaar af te stemmen. Op het Beekdal Lyceum hebben we 2dansstudio’s. In de theaterzaal laat je als leerling met de vooropleiding Dans regelmatig zien wat je hebt geleerd. Doe je de vooropleiding Muziek? Dan volg je je muzieklessen op ArtEZ. Ook jij laat dan regelmatig binnen het Beekdal Lyceum horen wat je hebt geleerd.

ArtEZ Connected en Toptalentklas Muziek

ArtEZ Connected is een samenwerkingsverband tussen het ArtEZ Conservatorium Arnhem en diverse partners. Bij ArtEZ Connected kunt je ontdekken of een muziekopleiding iets voor jou is. Denk je erover na om naar het Conservatorium te gaan? Dan kun je op het Beekdal Lyceum vanaf het 2e leerjaar kiezen voor de Toptalentklas Muziek*. In de Toptalentklas Muziek bestaat een deel van het lesprogramma uit het werken aan jouw muziek. Je musiceert dus niet náást school, maar tijdens. We delen jouw programma zo in dat er ruimte is om 30 hoofdvaklessen op je instrument en muziektheorie op het conservatorium te volgen.

*Beekdal Lyceum is een erkende DAMU-school. De DAMU-status betekent dat wij je op het Beekdal in staat stellen om een hoogwaardige muziek- of dansopleiding te combineren met vo-onderwijs.

Oost Theatervooropleiding

Dankzij de bijzondere samenwerking met Oostpool en Rozet kun je als leerling van het Beekdal Lyceum deelnemen aan een programma bij theatergroep Oostpool. Tijdens een aantal vrijdagmiddagen en zaterdagen krijg je toneelworkshops, bezoek je voorstellingen en bereid je samen een theaterproductie voor. Dat doe je onder leiding van professionals van Oostpool. Je sluit dit programma af met een eigen voorstelling in het theater van Oostpool….hoe gaaf! Aan dit programma zijn wel wat kosten verbonden. Mocht dit een probleem zijn, dan zijn oplossingen bespreekbaar.

Vooropleiding ArtEZ Conservatorium