Speciale programma’s

Op het Beekdal Lyceum bieden wij jou ook allerlei andere vakken en mogelijkheden aan.

Cambridge Engels

Vanaf leerjaar 4 kun je kiezen voor een versterkt programma Engels (Cambridge English). Dit programma kun je afronden met een internationaal erkend certificaat.
Tijdens de lessen bereid je zowel het Cambridge examen voor, als het reguliere examen Engels. Voor deelname aan het Cambridge examen wordt aan ouders wel een vergoeding gevraagd van ongeveer € 250.

Q-highschool

Bij de Q-highschool kun je (examen)vakken kiezen die op onze eigen school niet worden aangeboden. Denk hierbij aan: informatica, filosofie, Spaans, bedrijfseconomie, wiskunde D en nog veel meer. Er zijn 2 mogelijkheden:

• Parcoursen:
    Je kunt bij het vak dat je kiest, je eigen ‘parcours’ bepalen. Door precies die modules (onderdelen) te kiezen die jij interessant vindt. Volg het vak helemaal of kies losse modules. Het kan allemaal.
  • Avonturen:
    Ook kun je met de Q-highschool mee op ‘avontuur’. In een avontuur staan je eigen leervragen centraal. Je gaat samen met andere leerlingen op pad om te ontdekken wat de antwoorden zijn op die vragen. Dit doe je door te onderzoeken, te experimenteren en te spreken met experts en inspirators. Bij de avonturen tellen leeftijd en leerniveaus niet mee. Het gaat om gedeelde interesse in een onderwerp.