Brugklaskamp

Aan het begin van ieder schooljaar gaan alle brugklassen 3 dagen op kamp. Dat is altijd erg gezellig en je leert je medeleerlingen goed kennen.

Aniek en Axel over hún brugklaskamp

Aniek en Axel maakten over hun brugklaskamp een verslag. Hieronder zie je een stukje uit dat verslag:

“Eindelijk het was zover, het brugklaskamp! Eerst anderhalf uur fietsen naar Beekbergen en toen we aankwamen, kregen we een tent toegewezen. Je mocht groepjes maken met wie je in de tent wilde. Nadat we dat gedaan hadden, gingen we allerlei spellen doen. We konden voetballen in zo’n grote bubbelbal, frisbeeën en we deden boter-kaas-en-eieren in het groot. Dat was leuk!

’s Avonds was er vossenjacht en daarna een superleuke disco! De volgende dag na het ontbijt, we aten steeds buiten aan van die lange tafels, fietsten we naar het Klimbos. Daar hebben we kratten gestapeld, waarbij je zelf bovenop de toren moest blijven staan. Hartstikke eng en wiebelig, zo hoog! Maar je zat wel vast aan een lijn. Na het Klimbos was er een lekkere BBQ en daarna deden we levend stratego. Aan het einde van de avond hebben we gezellig warm bij het kampvuur gezeten en liedjes gezongen.”

Sarah van Teeffelen De verlengde brugklas gaf de doorslag! In groep 6 hoorde ik van vrienden van mijn ouders over het Beekdal Lyceum. Zij waren heel positief over deze school; niet te groot, niet te klein en een kleurrijk gebouw. Ik kreeg een havo-vwo advies en mijn vader vond de tweejarige brugperiode aantrekkelijk. Toen zijn we naar het Open Huis gegaan. Mijn basisschoolvrienden kozen allemaal voor het Thomas à Kempis. Ik ging als enige naar het Beekdal. Ik wilde een nieuwe start maken en nieuwe vrienden. Ik koos voor het sportprofiel omdat ik op hoog niveau hockey. De keuze was goed; deze school past precies bij mij! Goede dingen van deze school? Samen met onze mentor heeft mijn klas een anti-pest-contract ondertekend. Wat ik daar goed aan vind is dat je steeds wordt herinnerd aan het feit dat het niet mag. Wat ik ook fijn vind is dat we in de les vaak al tijd krijgen om huiswerk te maken. Dan zit ik thuis niet meer zo lang achter de boeken.