Ontmoet jouw mentor

Is één van ons volgend jaar jouw mentor?

“Hallo, ik ben Stefan en ik geef geschiedenis hier op school. En naast mij zie je Rosan! Zij geeft wiskunde. Bij Rosan leer je alles over ruimtefiguren, getallen en formules. Bij mij in de les leer je hoe mensen in andere tijden en andere culturen dachten en leefden.”

Overgang

“Naast docent wiskunde en docent geschiedenis zijn Rosan en ik ook mentoren van de brugklas. De overgang van de basisschool naar de brugklas kan soms best een beetje lastig zijn. Je maakt op je nieuwe school allemaal nieuwe dingen mee. Het is dan fijn dat er één persoon is bij wie je altijd terecht kunt. De mentor helpt je om wegwijs te worden op school en je kunt bij jouw mentor altijd terecht voor vragen of advies. Of om gewoon even bij te kletsen.”

Mentoruren

“Als een van ons jouw mentor is volgend jaar, dan krijg je niet alleen les van ons in geschiedenis of wiskunde, maar heb je van ons ook 2 mentoruren per week. In deze uren leren wij jou studievaardigheden. Dus hoe vul je jouw agenda in, hoe leer je woordjes, enzovoorts. Daarnaast hebben we het er ook over hoe je samen een echte klas wordt, hoe je je op school gedraagt en hoe je met elkaar omgaat. Dan gaat het bijvoorbeeld ook over pesten, over gepest worden en over hoe je duidelijk ‘nee’ kunt zeggen.”

Gesprekjes

“De mentoruren gebruiken we ook voor persoonlijke gesprekjes. We praten dan met zijn tweetjes over hoe het met jou gaat in de klas, of je ‘je plekje’ gevonden hebt op school en hoe het met je schoolwerk gaat. We praten over wat goed gaat en over wat minder goed gaat. En bij dat laatste vooral wat we daar dan aan kunnen doen! Jouw mentor staat je met raad en daad bij, zodat jij je helemaal thuis voelt op onze school. Rosan en ik hopen je volgend jaar bij ons te zien!”

Schoolinfo - Driehoeksgesprek op het Beekdal

Dani Scheffer Als talent niet hard werkt dan wint hard werken van talent! Toen ik voor het eerst bij het Beekdal binnenstapte kreeg ik een fijn en veilig gevoel. Wat ik bijzonder leuk vind hier is dat je kunt kiezen voor sport of cultuur. Dat maakt dat je een mooie mix van verschillende sferen krijgt. Samen zit je in één klas en voel je je een team. Mensen zijn heel open naar elkaar op deze school. Ook de docenten naar de leerlingen. Zelf ben ik een topsport-leerling, ik voetbal bij Vitesse. De docenten begrijpen dus waar ik mee bezig ben. Of ik talent heb om te voetballen? Daar heb ik een theorie over: Ik heb vast een beetje talent, maar ik kom vooral ver met voetballen omdat ik er hard voor werk. Als talent niet hard werkt dan wint hard werken van talent! Alles wat je doet is niet gekregen, maar verdiend. Daar geloof ik in. Naast voetbal interesseer ik me ook voor muziek en beeldende vorming. Ik ben er misschien minder goed in, maar bij alles word je heel goed geholpen. Ik vind de middelbare school leuker dan de basisschool. Het is veel dynamischer en de lesstof is boeiender. Daardoor ook wel moeilijker, maar je kunt alles vragen hier op school. Geen enkele vraag is te gek. Iedereen heeft respect voor elkaar.