Toetsweken en Beekdagen

Op het Beekdal Lyceum heb je 4 keer per jaar een toetsweek. Na de eerste 3 toetsweken volgen 3 Beekdagen. Je werkt dan met jouw klas (of met andere leerlingen op school) aan projecten of je gaat op excursie. Die projecten kunnen gaan over verslaving, liefde, maar het kan ook een theatervoorstelling zijn of een optreden in de B-Factor (open podium). Verder zijn er tijdens de Beekdagen vaak sportclinics en kunst- en cultuur workshops.

“Het Beekdal Lyceum is niet alleen een school van weten, maar ook van kunnen. Je leert uit het boek en je leert door te doen!”

Liselore Jongkind Op het Beekdal krijg je echt persoonlijke aandacht. Op de een of andere manier voelde ik dat ik naar het Beekdal Lyceum wilde. Ik heb gekozen voor het cultuurprofiel. Dan krijg je extra veel drama, beeldende vorming en muziek en dat vind ik heel tof! Je leert bijvoorbeeld meteen in een bandje spelen. Samen muziek maken, dat is vet. De overgang van de basisschool naar het Beekdal ging best gemakkelijk. Je went snel aan huiswerk en aan toetsen. Bij je mentor kun je altijd terecht als je ergens mee zit. Ik vind dat je echt persoonlijke aandacht krijgt hier op school. En de sfeer is heel erg fijn. Welk beroep ik later zou willen? Dat weet ik nog niet precies, maar zeker iets met mensen, hulpverlening, ambulance, in die richting.