Topsport, Dans, Muziek en Maatwerk

Bij een bekende sporter in de klas? Dat kan zomaar! Veel leerlingen van onze school zaten bij Oranjehandbalkeepster Tess Wester of bij de Vitesse-spelers Enzo Cornelisse en Patrick Vroegh in de klas. Beekdal Lyceum is namelijk ook een topsporttalentschool.

Vitesse kiest er al jaren voor om de jeugdspelers van de Vitesse Voetbal Academie op het Beekdal Lyceum naar school te laten gaan. Maar het draait op onze afdeling Topsport, Dans, Muziek en Maatwerk (TDMM) niet alleen om voetbal. We hebben ook de volleyballers van Jong Oranje, de talenten van de Handbal Academie en de dansers en musici van ArtEZ bij ons op school. En dan zijn er nog de talenten uit de regio die judoën, golfen, paardrijden, hardlopen, zwemmen, autoracen etc.

Het Beekdal Lyceum is één van de 30 scholen in Nederland die jonge topsporters extra mogen helpen. Zo nodig passen we het lesrooster voor je aan en krijg je extra huiswerkuren. Je kunt dan veel trainen, maar daarnaast ook je havo- of vwo-diploma halen. Goede kans dus dat je op het Beekdal Lyceum bij een topsporttalent in de klas zit (of er zelf een bent) die later naar de Olympische Spelen gaat of in het eerste van Vitesse of een andere profclub speelt. Kijk maar naar Tess, Enzo en Patrick!

Vooropleiding Dans