Structuur

Het Beekdal Lyceum is een havo/vwo-school met een verlengde brugklas havo/vwo. In de onderbouw kies je voor een sport- of een kunst- & cultuurprofiel.

Het Beekdal Lyceum is onderverdeeld in 4 afdelingen:

• Leerjaar 1 en 2
  • Leerjaar 3
  • leerjaar 4 en 5 havo (bovenbouw)
  • Leerjaar 4, 5 en 6 vwo (bovenbouw)

In leerjaar 1 zit je in een gecombineerde havo/vwo-klas. In leerjaar 2 zitten de meeste leerlingen in een havo/vwo-klas en is er een plusklas. In deze plusklas zitten leerlingen die meer uitdaging willen. In klas 3 zit je in een havo-klas, een vwo-klas of een havo/vwo-klas. Vanaf leerjaar 4 zit je in een klas op jouw best passende niveau. Je zit dan dus of in een havo of in een vwo-klas.

Vitesse en ArtEZ

Samen met Vitesse vormt het Beekdal Lyceum de Vitesse Voetbal Academie. Als Landelijke Organisatie Onderwijs en Topsport (LOOT) biedt het Beekdal Lyceum speciale faciliteiten voor topsporters.

Daarnaast verzorgt het Beekdal Lyceum in samenwerking met ArtEZ hogeschool voor de kunsten de Vooropleiding Dans en Muziek.