Brugklaskamp

Afgelopen week was het tijd voor het brugklaskamp!

Na ongeveer twee uur fietsen door de bossen kwamen de eerstejaars leerlingen aan op het kampterrein van Excito in Beekbergen. Sommigen een beetje moe van het fietsen, maar iedereen vol enthousiasme en hier en daar wat gezonde spanning.

Al snel na het inrichten van de tenten was het tijd voor verschillende activiteiten.

De helft van de groep bleef op het terrein om de klimwand te trotseren, met een heuse pijl en boog te schieten of  teambuilding spelletjes te spelen. Lopen over een hoge touwbrug bleek ook geen enkel probleem voor deze stoere brugklassers.

De andere helft van de groep volgde een oorverdovend leuke trommelworkshop en ging naar het sportveld om onder leiding van 5e jaars BSM-leerlingen in teams tegen elkaar te strijden met verschillende spelletjes.

‘s Avonds was het tijd voor avondspellen en om even lekker los te gaan in de disco.

De tweede dag wisselden de twee groepen van programma. In de middag was er tijd voor een activiteit met de mentorklas. Er werden opdrachten uitgevoerd, mooie kunstwerken gemaakt en piramides gebouwd van bamboestokken. Ook die avond deden zij verschillende spellen en werd er lekker gekletst bij het knusse kampvuur of gedanst in de disco.

We kijken terug op een leuk kamp waarbij de leerlingen elkaar beter hebben leren kennen en vooral hebben genoten. De foto's spreken voor zich!